سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ 02 July 2024
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۶۵۵

قصور شهرداری مشهد در وقوع سیل اخیر

قصور شهرداری مشهد در وقوع سیل اخیر
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: طبق قانون، پیش‌بینی تمهیدات لازم برای رفع خطر سیل و نظارت بر کال‌ها و مسیل‌های سطح شهر بعهده شهرداری است ولی شهرداری مشهد در سیل اخیر، اقدامات پیشگیرانه نداشته است.

حسین حسامی در گفتگویی با اشاره به طرح سوال اخیر از شهردار پیرامون سیل اردیبهشت‌ماه مشهد، اظهارکرد: در ماده 2 قانون مدیریت بحران کشور، وظیفه دستگاه‌های مشمول قانون به صراحت مشخص شده است.

وی گفت: تجربه چندین ساله نشان داده که شهرداران اسبق مشهد مقدس، در زمان اعلام بحران و هشدارهای حتی زرد، جلسه مدیریت بحران برگزار کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در شرایطی که به قول شهردار مشهد، هشدار نارنجی اعلام شده بوده، جلسه تکریم و معارفه جایگزین جلسه مدیریت بحران می‌شود و اکثر شهرداران مناطق و معاونان شهردار نیز در این جلسه حضور دارند.

حسامی تصریح کرد: از سوی دیگر، طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و براساس اجاره‌نامه 40 ساله فی‌مابین شهرداری مشهد و آب‌منطقه‌ای، رفع خطر سیل و نظارت بر کال‎‌ها و مسیل‌های سطح شهر بعهده شهرداری است؛ آیا شهرداری این ماموریت خود را انجام داده است؟ در شرایطی که می‌دانیم حوزه آبریز مشهد ارتفاعات جنوبی است، اقدام پیشگیرانه‌ای درخصوص کال‌ها و مسیل‌های این حوزه شکل نگرفته است.

وی گفت: شهردار متاسفانه مقصر سیل اخیر را برخی دیگر از نهادها و دستگاه‌ها معرفی می‌کند که قابل قبول نیست.

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی